Co obejmuje prawo e-ecommerce?

Biznes i finanse

Prawo e-commerce należy do najmłodszych przedstawicieli przepisów. Każda osoba prowadząca własną działalność gospodarczą w postaci sklepu internetowego lub określonej witryny powinna dokładnie się z nim zaznajomić. Oczywiście jego rozumienie i wpływ na rzeczywistość zależą od tego, jaką rolę w firmie pełnimy i komu sprzedajemy nasze towary. Czy jedynie innym przedsiębiorcom, zwykłym konsumentom, a może nasza grupa docelowa opiera się na tych dwóch filarach?

Podstawy prawa e-commerce

Standardowe prawo e-commerce w dużej mierze skupia się na ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Toteż jest to dokument, z którym od razu należy się zaznajomić, zakładając internetową działalność. Zawarty jest w niej szereg obowiązków i wymogów jakie spełnione muszą zostać przez właściciela.

Kolejnym naszym celem będzie przejrzenie ustawy o ochronie danych osobowych czy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu Cywilnego. Dzięki temu będziemy mieć pełną świadomość odnośnie do tego, kiedy nasze działanie jest całkowicie zgodne z panującym prawem, a kiedy nie możemy udostępnić określonych danych – gdyż w konsekwencji możemy ponieść za to karę.

Jednym z lepszych posunięć jest porada u osoby doświadczonej w tej dziedzinie. Najlepszym wyborem będzie prawnik Poznań (zwłaszcza, że na terenie Wielkopolski występuje wielu specjalistów branży e commerce). Czasami już jednorazowa porada jest w stanie naświetlić nam właściwy plan działania. Pewne jest też to, iż należy cały czas kształcić się w prawie internetowym, bowiem w najbliższym czasie dochodzić w nim może do wielu zmian.

Dodaj komentarz

18 − jeden =