Marketing jest integralną częścią prowadzenia każdej działalności gospodarczej, bez odpowiedniego promowania bowiem, firma nie znajdzie potencjalnych klientów i zwyczajnie nie zarobi. Działania marketingowe kojarzą się zazwyczaj ze spotami telewizyjnymi, plakatami na billboardach, reklamami w mediach społecznościowych czy pozycjonowaniem, jednak tak naprawdę prawidłowa i skuteczna strategia powinna obejmować działania również przed oficjalnym startem firmy. Pomysł na firmę i sama idea powinna być dobrze przez właściciela opracowana oraz dostosowana do późniejszych akcji promocyjnych.
Swój udział w nadawaniu wizerunku firmie ma identyfikacja wizualna, która jest zbiorem symboli i elementów, stosowanych przez markę w celu podniesienia jej rozpoznawalności w grupie odbiorców. Przykładami są tu chociażby: logotyp, hasło, kolorystyka brandu, symbole stosowane w materiałach reklamowych i inne tego typu rzeczy. Jak wiadomo – pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne. Warto więc zadbać o wszystkie istotne elementy, które widoczne są w odbiorze. Są one również używane w wielu materiałach reklamowych m.in. na stronie internetowej, ulotkach czy opakowaniach produktu. W przygotowaniu identyfikacji wizualnej dla firmy niezbędne okazać się mogą umiejętności graficzne, a przede wszystkim poczucie estetyki. Można ją opracować samemu lub zgłosić o pomoc do profesjonalistów z dziedziny designu i skorzystać np. z oferty dostępnej na https://raczynska.com/identyfikacja-wizualna/.