Żyjemy w czasach dość sporej konkurencji w każdej dziedzinie działalności gospodarczej. Coraz trudniej dzisiaj zwrócić uwagę klienta samym produktem, czy usługą. I tak na początku trzeba dotrzeć do potencjalnie zainteresowanej grupy, a później podejmować kolejne działania mające na celu ugruntowanie pozycji firmy na rynku.
Tymczasem nas – konsumentów – zewsząd bombardują różne informacje przekazywane na coraz to bardziej wyszukane sposoby. Spośród nich coraz trudniej wyławiać to, co faktycznie może być dla nas przydatne lub interesujące.
Każdy, kto prowadzi własną działalność, powinien śledzić trendy marketingowe i reklamowe, aby być w tej kwestii na bieżąco. Nie można bowiem cały czas polegać w jednakowym wymiarze na tych samych drogach docierania do dotychczasowych i nowych, potencjalnych klientów. Ciągłe bazowanie na tych samych rozwiązaniach – stosowanych często przez wiele innych firm – może przynosić odwrotne od zamierzonych skutki.
Co może więc przynieść pożądany efekt? Na pewno ciekawy produkt lub przedmiotu działalności, niebanalne podejście do klienta – np. połączenie dwóch różnych usług, jak.np usługi fryzjerskie i opieka nad dzieckiem klientek, wykorzystanie nowoczesnych technologii w docieraniu do ludzi ze swoim produktem. Nowinki technologiczne często same w sobie przyciągają uwagę, bywają więc z powodzeniem wykorzystywane choćby w reklamie, czy udzielaniu informacji.
Nie ma niczego złego i niewłaściwego w wykorzystywaniu na co dzień z powszechnie używanych gadżetów reklamowych, takich jak długopisy, notesy, kubki i inne artykuły z logo firmy. Czymś normalnym stał się też mailing, a wręcz obowiązkowym witryna www swojej firmy, czy uczestnictwo w targach branżowych, przynajmniej raz na jakiś czas.
Czasem przyda się pewna innowacyjność w wykorzystaniu tych dobrze znanych metod istnienia na rynku. Np. firma może zaprojektować nowy model długopisu firmowego lub wykorzystać niecodzienny model kubka. Takie tradycyjne gadżety oraz foldery i ulotki to jedno. Natomiast istotną rolę w docieraniu do klienta i zwracaniu jego uwagi spełnia Internet, w tym – oprócz odpowiedniej witryny www – media społecznościowe, czy blog z ciekawymi treściami związanymi z dziedziną działalności firmy.
Niektórzy lubią sami szukać informacji; inni wolą porozmawiać z przedstawicielem firmy twarzą w twarz lub zasięgnąć informacji przez telefon. Coraz częstszym rozwiązaniem stosowanym np. w wielkich centrach skupiających sklepy, różne lokale usługowe, restauracje i kina, są infokioski. są to interaktywne punkty informacyjne, jednocześnie łatwe w obsłudze, ale równocześnie zarówno udzielające informacji na wiele różnych tematów, jak i zbierające opinie i wiadomości oczekiwaniach ludzi, związanych z różnymi dziedzinami życia.
Jest to rozwiązanie stosunkowo nowe, ale już rozwinięte na dość wysokim poziomie. Jako że urządzenia tego typu zaczęły od razu spełniać swoje zadania, interesuje się nim coraz więcej firm i instytucji.
Dla wielu firm wydatek związany z zakupem infokiosku jest na danym etapie działalności zbyt wysoki. Kolejnym problemem może być bezpieczne przechowywanie urządzenia, kiedy nie jest wykorzystywane. Nie jest to jednak powodem do tego, żeby dostęp do kiosków był ograniczony dla jakiejkolwiek firmy. Właściwym rozwiązaniem jest najczęściej wynajem infokiosków.
Firmy, które zajmują się ich wynajmem, często proponują:
Opcja wynajmu infokiosków daje więc firmom zainteresowanym skorzystaniem z takich urządzeń wiele plusów i właściwie zero problemów – o wszystko troszczy się właściciel wynajmowanego sprzętu. Pieniądze wykorzystane na skorzystanie z infokiosków są więc na pewno dobrze wydanymi środkami, które przyniosą w rezultacie zainteresowanie nowych klientów, a więc i zyski. Taką usługę oferuje m.in. firma MEON.