Sprzęt przeciwpożarowy – gwarancja bezpiecznej pracy w biurze

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Obowiązkiem pracodawcy jest ochrona podwładnych podczas pobytu w pracy. W odpowiednich dokumentach zawarte są reguły, które powinny być przestrzegane. Dzięki nim ryzyko jakiegokolwiek niebezpieczeństwa zostanie zminimalizowane. Jednak inne zasady obowiązują na przykład na terenie budowy, a inne w biurze.

Pożar w biurze? Jak zadbać o bezpieczeństwo?

W pierwszym momencie większość osób myśli, że pożar jest bardzo mało spotykanym zjawiskiem, zwłaszcza w firmie. Jednak istnieją zagrożenia, które mogą spowodować jego wybuch. Wystarczy na przykład spięcie instalacji elektrycznej. Dlatego też, wyposażenie przeciwpożarowe powinno znajdować się w każdym publicznym miejscu. Jeśli potrzebny nam jest sprzęt ppoż Warszawa lub inne miasto posiada punkty lokalizacyjne, w których można zakupić wysokiej klasy produkty.

Z czego powinien się składać taki ekwipunek? Znajduje się w nim między innymi gaśnica, specjalny koc, hydronetki, tłumice i sita kominowe. Najczęściej są używane dwa pierwsze produkty. Koce są wykonane zazwyczaj z włókna szklanego i są bardzo proste w użytku. Narzucenie ich na małą powierzchnię pożaru sprawia, że ogień zostaje stłumiony w zarodku. Natomiast jeżeli chodzi o gaśnicę, to korzystnie będzie, jeżeli każdy pracownik zapozna się z instrukcją lub nawet w praktyce sprawdzi jej działanie. Wtedy w sytuacji zagrożenia będzie ona użyta w sprawny sposób przez każdego podwładnego.

Istnieje kilka rodzajów urządzeń gaśniczych. Powinny one zostać dopasowane do grup pożarów jakie mogą wystąpić w danym obiekcie. Przed wyposażeniem biura w sprzęt ppoż, warto zapoznać się z zaleceniami specjalisty BHP.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Czy maturzyści powinni skorzystać z kursów business english?
Czy maturzyści powinni skorzystać z kursów business english?
Kursy języka angielskiego w biznesie są doskonałe dla maturzystów pragnących rozwijać karierę zawodową. Zapewniają wiedzę z zakresu terminologii dotyczących m.in. […]
Jak dobrać uniform, adekwatnie do wykonywanego zawodu czy obejmowanego stanowiska?
Jak dobrać uniform, adekwatnie do wykonywanego zawodu czy obejmowanego stanowiska?
Są takie zawody, które nie wymagają specjalnego stroju do pracy. Wystarczy, by był on czysty, schludny i niewyzywający. Są instytucje, […]
W co powinna być wyposażona każda pizzeria?
W co powinna być wyposażona każda pizzeria?
Jednym z najbardziej popularnych rodzajów gastronomii zarówno w Polsce, jak i na całym świecie są pizzerie. Ich wzięcie bierze się […]