Co musi mieć dobra firma remontowa?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Nieraz słyszy się historie o ekipach, które źle wykonały remont lub po prostu w pewnym momencie go zaniechały, z powodu własnej postawy lub nieporozumień ze zleceniodawcą. W tej branży renoma jest bardzo ważna, dlatego firma budowlana powinna zachowywać się w określony sposób oraz posiadać wyposażenie, które umożliwi im sprawną pracę. Czym powinna się charakteryzować dobra firma i jaki sprzęt posiadać?

Odpowiednie nastawienie

Punktem wyjścia do współpracy jest właściwe nastawienie firmy względem klienta, bowiem bez tego wiele potencjalnych zleceń może upaść już na etapie wstępnych rozmów. Wykonawcy powinni w sposób realny oceniać koszty oraz terminy wykonania poszczególnych zadań, bowiem osoba zlecająca remont z reguły ma przygotowany własny kosztorys i łatwo zorientuje się, gdy dana firma chce go po prostu naciągnąć. Ważne jest to, by szczegółowo omówić z klientem zarówno plan prac, koszty, jak i inne ważne kwestie, jak choćby to, która strona ma zagwarantować poszczególne materiały. By otrzymać w ogóle możliwość wykonania pracy, trzeba się wykazać fachowością i kulturą, którą zachęcimy do siebie zleceniodawcę. Istotne jest także zachowanie członków ekipy już podczas samego remontu, bowiem klient nie będzie patrzył przychylnym okiem na opóźnienia czy wysłuchiwanie ciągłych wulgaryzmów. Może to doprowadzić nawet do zerwania umowy.

Własny transport

Każda porządna firma remontowa musi zadbać o własny pojazd lub pojazdy, które pozwolą nie tylko dojechać pracownikom na miejsce, lecz komfortowo zabrać ze sobą cały potrzebny sprzęt. Częstym rozwiązaniem są zatem obszerne furgonetki, dzięki którym można wszystko zorganizować przy jednym przejeździe, bez zbędnego kluczenia. W geście firmy jest także zagwarantowanie dowiezienia na miejsce prac materiałów, jeżeli ustaliła ona z klientem, iż zagwarantowanie materiałów będzie leżało po stronie wykonawcy. Można to zrobić z wykorzystaniem własnego pojazdu lub podczas zamówienia u producenta poprosić o dostarczenie zakupów w określone miejsce. To pierwsze rozwiązanie zagwarantuje jednak brak opóźnień, a najważniejsze jest właśnie to, by materiały dotarły na czas.

Profesjonalny i skompletowany sprzęt

Dobrą firmę można często poznać po jej wyposażeniu – warto zainwestować w jakościowy i sprawdzony sprzęt od dobrych producentów. Nie tylko usprawni on samą pracę, ale też posłuży dłużej niż tańsze rozwiązania. Sam zleceniodawca również widzi od razu, że ma do czynienia z profesjonalnym i przygotowanym wykonawcą. Co ważne sprzęt musi być także kompletny – należy zabrać ze sobą wszystkie narzędzia, które mogą się przydać przy wykonaniu danej pracy, uwzględniając w to sytuacje awaryjne. Nie ma bowiem prostszego sposobu na zrażenie do siebie klienta, jak poinformowanie go, że trzeba przerwać pracę z uwagi na brak odpowiedniego sprzętu. Dobór poszczególnego wyposażenia zależy oczywiście od specyfiki prac, którymi zajmuje się dana ekipa. Każda firma powinna jednak zadbać także o podstawowe narzędzia, które mogą się okazać potrzebne niezależnie od wykonywanych zleceń, posiadając w swoim wyposażeniu wiertarki, szlifierki czy szpachle. Pożyczanie takich przedmiotów będzie jasnym sygnałem, że klient ma do czynienia z amatorami, a nie profesjonalną firmą.

Elementy zabezpieczające i wykończeniowe

Wykonawca powinien zadbać nie tylko o solidnie wykonaną pracę i dokładne wykończenie, ale także to, by podczas określonego etapu pracy nie uszkodzić innych elementów pomieszczenia. Sprawdzonym rozwiązaniem jest narożnik uniwersalny, który może posłużyć zarówno do zadbania o dokładne wykończenie kanciastych fragmentów, jak i zabezpieczenia poszczególnych mebli czy elementów przed uszkodzeniami. Do tych może dojść zarówno w trakcie samej pracy, jak i podczas przenoszenia. W przypadku prac malarskich szczególnie istotne jest zabezpieczenie podłogi oraz framug czy obramowań. W wyposażeniu takiej ekipy nie może zatem zabraknąć odpowiednich folii oraz taśmy malarskiej. Dobrze wykonana praca charakteryzuje się też przyłożeniem się do szczegółów i detali wykończenia, by nie pozostawić żadnych niedoróbek. Ekipa firmy powinna mieć zatem także zapas uszczelek (popularne są takie https://sklep.grupamagnum.eu/uszczelki-do-okien), dzięki którym będzie można zabezpieczyć ewentualne szczeliny przy oknach lub drzwiach.

Podstawą sukcesu w branży budowlano-remontowej jest odpowiednia renoma, a tą można uzyskać tylko poprzez profesjonalne zachowanie i przygotowanie oraz oczywiście terminowe oraz jakościowe wykonywanie zleconych prac. W kontekście wyposażenia trzeba zacząć od transportu, zagwarantować podstawowy i specjalistyczny sprzęt, a zakończyć na zapewnieniu elementów zabezpieczających i wykończeniowych. To wszystko musi być jednak podparte uczciwym podejściem do klienta oraz rzetelną pracą i postawą. Tylko dopełnienie tych wszystkich aspektów uczyni nas naprawdę dobrą firmą remontową. Jeżeli jednak zadbamy o spełnienie tych warunków to zapewnimy sobie nie tylko zadowolenie klienta, ale i jego dobrą opinię, a to jest niezwykle ważne. Poleci on bowiem naszą firmę swoim przyjaciołom i znajomym, co prowadzi do kolejnych zleceń i rozwoju.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Buty skórzane – jak o nie dbać, żeby przetrwały wiele lat?
Buty skórzane – jak o nie dbać, żeby przetrwały wiele lat?
Skóra to najlepszy surowiec, z jakiego można wykonać buty. Jest ona trwała, solidna i naturalna. Ten materiał pod wpływem ciepła […]
Dlaczego przeprowadza się remont biur?
Dlaczego przeprowadza się remont biur?
Istnieje wiele powodów, dla których firmy decydują się na renowację swojej przestrzeni biurowej. W niektórych przypadkach, to dlatego, że firma […]
Jak zachęcić dzieci do podjęcia się większej aktywności fizycznej i sportowej
Jak zachęcić dzieci do podjęcia się większej aktywności fizycznej i sportowej
Nawet osoby zdające sobie sprawę z wartości aktywnego trybu życia miewają problemy ze znalezieniem motywacji do uprawiania sportu. Szczególnie trudne […]