Program lojalnościowy to rodzaj marketingu, który nagradza klientów za dokonane zakupy. Nagrody mogą występować w postaci punktów lub rabatów na przyszłe zakupy. Ten rodzaj programu istnieje od dziesięcioleci, ale stał się bardziej popularny w ostatnich latach wraz z rozwojem internetu i aplikacji mobilnych.
Program lojalnościowy, którego przykładowe realizacje znajdziesz na stronie https://loyaltyclub.pl/2021/08/05/programy-lojalnosciowe-b2b-3-przyklady-idealnych-realizacji/, to program nagród, który zachęca stałych klientów do korzystania z zachęt, takich jak darmowe produkty lub zniżki na przyszłe zakupy. Idea programu lojalnościowego polega na tym, że zaczynasz nagradzać swoich klientów za wydawanie pieniędzy na Twoje produkty lub usługi, aby robili to nadal. Może to być bardzo skuteczne w napędzaniu sprzedaży, jak również w zwiększaniu wskaźników utrzymania klientów.
Istnieje kilka różnych sposobów na stworzenie programu lojalnościowego: