Jak powstaje folia stretch – O tym nie miałeś pojęcia!

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Folia stretch to plastikowy materiał, którego możesz użyć do owinięcia i zabezpieczenia przedmiotów na czas transportu. Występuje w szerokiej gamie rozmiarów, kolorów i grubości, co pozwala na znalezienie takiego, który spełni Twoje potrzeby. Możesz ją kupić na stronie: https://degafol.pl/.

Surowce

Proces wytwarzania folii stretch rozpoczyna się od surowców, które są wykorzystywane do produkcji produktu. Należą do nich polietylen (PE), który jest najczęstszym rodzajem tworzywa sztucznego stosowanego w produkcji folii stretch. Inne rodzaje PE to HDPE, LDPE, LLDPE i MDPE. Istnieją również inne rodzaje tworzyw sztucznych stosowanych w produkcji folii stretch, w tym PVC, PVDC i PP. Różne rodzaje tworzyw sztucznych mają różne cechy, które sprawiają, że są odpowiednie do pewnych zastosowań.

Produkcja

Po zebraniu wszystkich materiałów i zgromadzeniu ich w jednym miejscu, przechodzą one przez szereg procesów, zanim zostaną przekształcone w wysokiej jakości produkty z folii stretch.

  • Wytłaczanie: Proces ten polega na podawaniu surowców do maszyny zwanej wytłaczarką, gdzie są one podgrzewane do około 200 stopni Celsjusza, a następnie wypychane przez kryzę matrycy pod ciśnieniem, gdzie tworzą pasma lub liny w zależności od wielkości kryzy matrycy użytej podczas procesu wytłaczania.
  • Chłodzenie: Po uformowaniu w nitki lub liny z wytłaczarki, materiały są schładzane do temperatury pokojowej. Dzięki temu w materiale powstaje pewien stopień krystaliczności. Proces ten nadaje folii zdolność do rozciągania i wydłużania.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Prezenty dla malarzy
Prezenty dla malarzy
Wybór odpowiedniego prezentu dla artystów nie jest łatwym zadaniem, szczególnie jeśli osoba ta ma wąski zakres zainteresowań i wymagań. Malarze […]
Jak autem poruszać się po parkingu?
Jak autem poruszać się po parkingu?
Poruszanie się samochodem po parkingu jest nieco trudniejsze niż po tradycyjnej jezdni. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że dopuszcza się tam […]
Serwis wózków widłowych – najczęstsze awarie i usterki
Serwis wózków widłowych – najczęstsze awarie i usterki
Najczęstsze awarie i usterki serwisowe wózków widłowych. Doskonałym sposobem na utrzymanie wózków widłowych w stanie najwyższej sprawności jest regularna konserwacja […]