Jakie wymogi mają firmy kurierskie co do gabarytów paczek?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jeśli planujemy skorzystać z usług firmy kurierskiej, powinniśmy dokładnie zapoznać się ze wskazówkami danego przewoźnika, dotyczącymi wagi i wymiarów paczek. Każda firma przyjmuje nieco inne gabaryty dla poszczególnych usług. Trzeba również prześledzić, jak wymiary paczki wpłyną na cenę przewozu.

Dopuszczalna waga i wymiary paczki

Każdy przewoźnik indywidualnie określa gabaryty paczek sortowalnych, czyli posiadających określone wymiary i wagę oraz o regularnym kształcie. Paczki niesortowalne to z kolei przesyłki o nietypowym kształcie bądź wymiarach. Warunki ich przewozu są odrębnie określone w regulaminie danej firmy kurierskiej. Należy również pamiętać, że jest lista towarów, których firmy kurierskie nie przyjmują do przewozu.

Jeśli chodzi o wymiary przesyłki standardowej, to przykładowo dla paczki wysyłanej przez DHL Wrocław będą obowiązywały typowe wymiary przewoźnika, dostępne do sprawdzenia na głównej stronie firmy. Należy się zapoznać z różnicami gabarytowymi dotyczącymi przewozu przesyłek krajowych i międzynarodowych.

Jak wybrać przewoźnika

Choć obowiązkowo trzeba prześledzić regulamin danego przewoźnika, wymagania gabarytowe największych firm kurierskich są zbliżone – podobne wymiary przesyłki standardowej jak DHL akceptuje np. kurier DPD, co można przeczytać na https://www.epaka.pl/firmy-kurierskie/dpd/gdansk. Na wybór kuriera wpłynie dodatkowo kilka ważnych czynników. Czas realizacji zamówienia w przypadku poszczególnych usług oraz cena przewozu to oczywiste kryteria, do których dochodzi jeszcze jakość obsługi klienta. Przeważnie decyzja o wyborze stałego przewoźnika to kwestia doświadczenia z daną firmą kurierską w naszym miejscu zamieszkania.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Usprawnienie inwentaryzacji – postaw na mobilną technologię
Usprawnienie inwentaryzacji – postaw na mobilną technologię
Przeprowadzenie inwentaryzacji w firmie często przysparza wielu problemów. Podczas jej wykonywania można napotkać problemy, które spowolnią ten proces. Istnieją jednak […]
Jak skutecznie podnosić kompetencje swoich pracowników?
Jak skutecznie podnosić kompetencje swoich pracowników?
Prowadząc własną działalność gospodarczą, warto myśleć o ciągłym rozwoju i dostosowywaniu się do trendów panujących obecnie, jak i tych, które […]
Asystent ślubny – dlaczego warto skorzystać z jego usług?
Asystent ślubny – dlaczego warto skorzystać z jego usług?
Organizacja ślubu oraz przyjęcia weselnego dla wielu osób wiąże się z ogromnym stresem. Zwłaszcza sprawy organizacyjne są często dla Młodej […]