Przy rampach i dokach przeładunkowych znajdujących się w magazynach, zakładach przemysłowych oraz centrach logistycznych powszechnie montowane są tzw. naprowadzacze kół. W znacznym stopniu ułatwiają one dostawczym samochodom ciężarowym manewrowanie, co przynosi korzyść w postaci oszczędności czasu. Zazwyczaj tego rodzaju konstrukcje wykonuje się z wysokogatunkowej stali nierdzewnej i pokrywa dodatkowo warstwą cynku. Dzięki temu są ponadprzeciętnie odporne na uderzenia, a jednocześnie prezentują się bardzo estetycznie.
Naprowadzacze ciężarowe dzielą się na przykręcane oraz zalewane. Te pierwsze to grubościenne rury mocowane bezpośrednio do fundamentów (ewentualnie płyt betonowych), natomiast drugie umieszcza się w specjalnych wykopach, a następnie zalewa betonem (gwarancja optymalnej stabilności i trwałości).
Kluczową korzyścią wynikającą z zastosowania takich elementów na placu manewrowym jest oczywiście wyraźne usprawnienie dokowania i cofania wszelkich pojazdów dostawczych. Poza tym mamy tutaj do czynienia ze zwiększoną ochroną zarówno ścian oporowych samochodów, jak i elewacji budynków. Brak uszkodzeń przekłada się na oszczędność pieniędzy.
Jakby tego było mało, naprowadzacze kół ograniczają do minimum ryzyko kolizji, a jeśli zostaną dodatkowo oklejone pasami specjalnej folii w kolorze żółto-czarnym, to wówczas podnoszą poziom bezpieczeństwa pracowników i infrastruktury po zapadnięciu zmroku czy w warunkach niekorzystnej pogody. Tak naprawdę jedyną ich wadą jest uniemożliwienie ruchu poprzecznego w miejscu montażu (nie stanowi to na szczęście zbyt dużego problemu) i utrudnienie prac związanych z odśnieżaniem.