User experience to bardzo szeroki dział, o którym można dowiadywać się tylko i wyłącznie poprzez zbieranie szczegółowych danych dotyczących konsumentów. Robi się to na różne sposoby: można śledzić historię ich zakupów oraz rzeczy, których najczęściej szukają, można badać ich status społeczny i wszelkie dane etnograficzne, w końcu można też badać, w jaki sposób reagują na udostępniane przez daną firmę rozwiązania – czy się od nich odbijają, czy jednak chętnie z nimi współpracują? To wszystko składa się na tworzenie obrazu User Experience.
Mimo że można zająć się tym, co zostało wymienione na własną rękę i samemu próbować wprowadzać zmiany, to jednak dla żółtodzioba będzie to zadania karkołomne i swoimi poczynaniami może firmie bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Dlatego najlepiej udać się do odpowiedniej firmy, która może zapewnić szkolenie UX, wdrażające kursanta we wszelkie tajniki zbliżania się do potrzeb klienta. Dzięki temu będzie można dużo skuteczniej działać w tym kierunku.