W starszych samochodach trzeba regularnie wymieniać stare części. Ulegają one różnym uszkodzeniom, co jest związane z ich zwyczajnym wyeksploatowaniem. Dopóki podzespoły zamienne dostępne są w sprzedaży, pojazdem można bez problemu nadal jeździć. Rekordziści są w stanie utrzymać jedno auto nawet do 25-30 lat. Ważne jest jednak, byśmy kupowali takie części, które są wyprodukowane dla naszego konkretnego modelu samochodu. Inaczej mogą z tego wyniknąć różne nieprzewidziane komplikacje przyszłości.
Czasami zdarza się, że chcemy niskim kosztem naprawić np. dziurawy tłumik Opel Astra G jest jednym z takich samochodów, gdzie na upartego da się zaadaptować ten element od innego, podobnego modelu. Zdarza się, że za taki podzespół zapłacimy mniej, jednak od razu chcemy przestrzec przed taką próbą oszczędzania. Inny tłumik może bowiem mieć nieprawidłową charakterystykę wewnętrzną, przez co auto będzie brzmiało głośniej niż wcześniej. Oprócz tego zdarzają się nieodpowiednio rozmieszczone wieszaki, co w skrajnych przypadkach może nawet doprowadzić do odpadnięcia elementu w czasie jazdy.
Jeżeli musimy wymienić np. katalizator, który jak powszechnie wiadomo potrafi być bardzo drogi, możemy spróbować poniższych metod. Przede wszystkim szukajmy wśród ofert różnych producentów, możliwe że znajdziemy coś tańszego. Jednak muszą to być koniecznie katalizatory dedykowane do naszego pojazdu, inaczej układ oczyszczania spalin może nie działać. Warto też dokonać zakupu przez internet, np. w poniższym sklepie: https://pamaku.pl/katalizatory-dedykowane-volkswagen-passat-b5-1996-2005-i2652.html. Dzięki temu zapłacimy sporo mniej, niż miałoby to miejsce w sklepie stacjonarnym.