Każdy przedsiębiorca pragnie posiadać grono stałych klientów, którzy regularnie korzystają z jego oferty produktowej lub usługowej. Pomysłów na przywiązanie konsumentów do marki jest wiele – niektóre z nich są standardowe, inne zaś niekonwencjonalne. Jedno z najbardziej uniwersalnych rozwiązań to zaawansowany program do sklepu internetowego, pozwalający w łatwy sposób zarządzać całym procesem sprzedaży. Jego stosowanie skutkuje szybszą wysyłką towarów, co przekłada się bezpośrednio na zadowolenie klientów.
Standardowym działaniem pozwalającym pozyskać stałych klientów jest zagwarantowanie im sprawnie działającego serwisu reklamacyjnego, który szybko rozwiązuje wszelkie problemy. Ponadto zaleca się regularne wysyłanie do konsumentów SMS-ów i e-maili z wiadomościami przypominającymi im o wszelkich terminach – np. dotyczących przeglądów gwarancyjnych. W ten sposób budujemy w nich poczucie, że są dla nas niezwykle ważni. Innym wartościowym rozwiązaniem jest aplikacja lojalnościowa na smartfon. Daje ona bowiem klientom możliwość kupowania towarów po niższych cenach (rabaty, okazje, zniżki), a także wymiany zdobytych punktów na wybrane nagrody. Oto pozostałe godne polecenia działania:
– wysyłanie co jakiś czas newslettera na adres e-mail,
– organizowanie promocji oraz konkursów – zwłaszcza w mediach społecznościowych,
– rozbudowana obsługa posprzedażowa – polegająca m.in. na zagwarantowaniu konsumentom możliwości bezproblemowego serwisowania zakupionych towarów oraz informowaniu ich o wszelkich dodatkach poszerzających funkcjonalność produktów,
– wysyłanie kartek z życzeniami – z okazji świąt, urodzin i innych ważnych wydarzeń w roku.