Marketing internetowy – jakie działania on obejmuje?

Biznes i finanse

Marketing w sieci to jedna z głównych dziedzin służących promocji firmy. Warto jednak zdawać sobie sprawę z faktu, że na marketing online składa się cały szereg znacznie różniących się od siebie instrumentów. Co więcej, sektor reklamy online nieustannie się zmienia. Wynika to z jednej strony z pojawiania się coraz to nowych trendów, z drugiej zaś chociażby ze zmian mechanizmu działania wyszukiwarek internetowych.

Jakie elementy wchodzą w skład marketingu online?

Za podstawową jeżeli chodzi o marketing internetowy nadal uznaje się pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwarek. Dlaczego akurat ten element jest tak istotny? Odpowiedź jest prosta: aby w ogóle móc myśleć o promocji marki w internecie, najpierw trzeba dotrzeć do potencjalnych klientów. A właśnie temu służy pozycjonowanie. Dane statystyczne dowodzą, że ogromna większość klientów szukając w sieci określonej usługi lub produktu korzysta właśnie z wyszukiwarek. W oczywisty sposób przekłada się to na twierdzenie, że im wyższa pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, tym większe szanse na korzystne wyniki sprzedażowe.

Sama pozycja strony to jednak jeszcze nie wszystko. Dobre pozycjonowanie musi zostać poprzedzone odpowiednią analizą w zakresie doboru fraz kluczowych. Częstym błędem jest np. pozycjonowanie witryny wyłącznie na tzw. frazy proste. W ten sposób strona faktycznie może generować większy ruch, jednak niekoniecznie będzie przekładać się to na konwersję.

Co jeszcze jest ważne w ramach reklamy online?

Aktualnie przedsiębiorcy mają dostęp do szeregu naprawdę ciekawych narzędzi, które znacząco ułatwiają proces promowania swojej marki w internecie. Jednym z takich instrumentów jest Google AdWords, czyli narzędzie pozwalające na kompleksowe zarządzanie kampanią reklamową oraz jej optymalizację. Więcej informacji na temat tego narzędzia będzie można znaleźć m.in na witrynie https://avangardo.pl/rozwiazania/google-ads-adwords/.

Nie należy także zapominać o content marketingu. Aktualnie marketing treści coraz częściej jest nazywany „nowym SEO”. Wiąże się to zmianami algorytmów działania wyszukiwarek internetowych, które w założeniu mają coraz bardziej przypominać realnych użytkowników. Oprócz tego takie rozwiązania, jak np. blog firmowy, video marketing czy przemyślana obecność w social mediach to także świetna możliwość w zakresie zarówno kreacji wizerunku marki, jak też nawiązywania trwalszych relacji z klientami.

Dodaj komentarz

dziewięć + 2 =