
Jakie działania można podjąć, aby pozyskać stałego klienta?
Każdy przedsiębiorca pragnie posiadać grono stałych klientów, którzy regularnie korzystają z jego oferty produktowej lub usługowej. Pomysłów na przywiązanie konsumentów do marki jest wiele – niektóre z nich są standardowe, inne zaś niekonwencjonalne. Jedno z najbardziej uniwersalnych rozwiązań to zaawansowany program do sklepu internetowego, pozwalający w łatwy sposób zarządzać całym procesem sprzedaży. Jego stosowanie skutkuje szybszą wysyłką towarów, co przekłada się bezpośrednio na zadowolenie klientów.
Najważniejsza jest uczciwość i rzetelność w prowadzeniu biznesu
Standardowym działaniem pozwalającym pozyskać stałych klientów jest zagwarantowanie im sprawnie działającego serwisu reklamacyjnego, który szybko rozwiązuje wszelkie problemy. Ponadto zaleca się regularne wysyłanie do konsumentów SMS-ów i e-maili z wiadomościami przypominającymi im o wszelkich terminach – np. dotyczących przeglądów gwarancyjnych. W ten sposób budujemy w nich poczucie, że są dla nas niezwykle ważni. Innym wartościowym rozwiązaniem jest aplikacja lojalnościowa na smartfon. Daje ona bowiem klientom możliwość kupowania towarów po niższych cenach (rabaty, okazje, zniżki), a także wymiany zdobytych punktów na wybrane nagrody. Oto pozostałe godne polecenia działania:
– wysyłanie co jakiś czas newslettera na adres e-mail,
– organizowanie promocji oraz konkursów – zwłaszcza w mediach społecznościowych,
– rozbudowana obsługa posprzedażowa – polegająca m.in. na zagwarantowaniu konsumentom możliwości bezproblemowego serwisowania zakupionych towarów oraz informowaniu ich o wszelkich dodatkach poszerzających funkcjonalność produktów,
– wysyłanie kartek z życzeniami – z okazji świąt, urodzin i innych ważnych wydarzeń w roku.