Sprzęt przeciwpożarowy – gwarancja bezpiecznej pracy w biurze

Biznes i finanse

Obowiązkiem pracodawcy jest ochrona podwładnych podczas pobytu w pracy. W odpowiednich dokumentach zawarte są reguły, które powinny być przestrzegane. Dzięki nim ryzyko jakiegokolwiek niebezpieczeństwa zostanie zminimalizowane. Jednak inne zasady obowiązują na przykład na terenie budowy, a inne w biurze.

Pożar w biurze? Jak zadbać o bezpieczeństwo?

W pierwszym momencie większość osób myśli, że pożar jest bardzo mało spotykanym zjawiskiem, zwłaszcza w firmie. Jednak istnieją zagrożenia, które mogą spowodować jego wybuch. Wystarczy na przykład spięcie instalacji elektrycznej. Dlatego też, wyposażenie przeciwpożarowe powinno znajdować się w każdym publicznym miejscu. Jeśli potrzebny nam jest sprzęt ppoż Warszawa lub inne miasto posiada punkty lokalizacyjne, w których można zakupić wysokiej klasy produkty.

Z czego powinien się składać taki ekwipunek? Znajduje się w nim między innymi gaśnica, specjalny koc, hydronetki, tłumice i sita kominowe. Najczęściej są używane dwa pierwsze produkty. Koce są wykonane zazwyczaj z włókna szklanego i są bardzo proste w użytku. Narzucenie ich na małą powierzchnię pożaru sprawia, że ogień zostaje stłumiony w zarodku. Natomiast jeżeli chodzi o gaśnicę, to korzystnie będzie, jeżeli każdy pracownik zapozna się z instrukcją lub nawet w praktyce sprawdzi jej działanie. Wtedy w sytuacji zagrożenia będzie ona użyta w sprawny sposób przez każdego podwładnego.

Istnieje kilka rodzajów urządzeń gaśniczych. Powinny one zostać dopasowane do grup pożarów jakie mogą wystąpić w danym obiekcie. Przed wyposażeniem biura w sprzęt ppoż, warto zapoznać się z zaleceniami specjalisty BHP.

Dodaj komentarz

14 − jeden =