Częste awarie układu kierowniczego w aucie

Technologia

Regularne dbanie o pojazd, czyli poddawanie go przeglądom, badaniom i naprawom wtedy, gdy tego potrzebuje, zapewni nam jego najdłuższą żywotność. Nawet starsze samochody, odpowiednio eksploatowane i użytkowane są w stanie służyć nam wydajnie i bezpiecznie przez wiele lat. Do tego potrzebna jest nam jednak świadomość i znajomość podstawowych zachowań i awarii występujących regularnie w takich pojazdach.

Awaryjny układ kierowniczy

Jednym z notorycznie występujących uszkodzeń w każdym modelu i marce samochodowej jest układ kierowniczy i jego poszczególne składowe. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że coś jest z nim nie tak, aż zmiany będą na tyle utrudniające kierowanie, iż zmuszeni będziemy do większej naprawy. Tak istotne jest więc uważne śledzenie zachowań naszego auta, nie tylko podczas ruchu o różnej częstotliwości, ale i w trakcie postoju.

Warto zwrócić tutaj uwagę na – chociażby – łącznik stabilizatora golf 4. Ten element odpowiada za zminimalizowanie ryzyka podczas pokonywania zakrętów (dzięki stabilizacji kół pojazdu z powierzchnią po której się poruszają). Jeśli jest on niesprawny, zagrożenie wystąpienia sytuacji nieprzewidzianej niebotycznie wzrasta.

Z kolei końcówka drążka kierowniczego audi 80 b4 jest częścią układu kierowniczego, która najczęściej ulega zużyciu. W przypadku, gdy kierownica wolniej reaguje na nasze ruchy, drży i wibruje, a z silnika wydobywają się niesprecyzowane stukoty, to znak, iż drążek ten potrzebuje wymiany na nowy. Każda końcówka wymieniona zostać musi parami.

Dodaj komentarz

piętnaście − sześć =