Do zakupów sklepy kuszą nas różnego rodzaju promocjami oraz kodami rabatowymi. Często odnosimy się do nich sceptycznie, ponieważ nie przywykliśmy, bo dostawać coś za pół ceny. Stawiamy sobie pytanie, czy faktycznie możemy dzięki nim zaoszczędzić? Czy taka okazja nie jest zbyt piękna, aby była prawdziwa?
Szukając odpowiedzi warto na tego typu oferty spojrzeć od strony udostępniającej kod rabatowy. Dla producenta czy właściciela sklepu kod rabatowy to forma marketingu. Reklama jest czynnikiem napędzającym popyt. Nie musi być to droga reklama telewizyjna. Coraz częściej lepsze rezultaty przynoszą promocje, które są wymierzone bezpośrednio do klienta.
Kody rabatowe najczęściej przyznawane są w konkretnych sklepach. Gdy przyjrzymy się kodzie rabatowemu z Media Expert zauważymy, że dotyczy on właśnie tej sieci. Jest to skuteczna zachęta, by kolejne zakupy RTV lub AGD dokonać właśnie w placówce tej sieci. Powrót klienta po kolejne zakupy, to możliwość sprzedaży większej ilości towaru. Sklep zyskuje więcej szans na sprzedaż a nabywca – faktyczną bonifikatę. Zadowolony z korzystnego zakupu wróci po raz kolejny.
Innym przykładem jest kod rabatowy Adidas, który dotyczy części asortymentu tej marki w wybranych sklepach. Proponowane na produkty outletowe lub całkiem nowe, oferujące 20-65% zniżki są świetnym sposobem na przyciągnięcie klienta. Nawet osoby, których kieszeń na co dzień nie pozwala na zakup dobrej jakości butów dzięki tego typu kodom będą miały okazję poznać jakość marki.
Kody rabatowe są istotną metodą promocji, od dziesiątek lat skutecznie stosowaną na Zachodzie i w Azji. Obniżona nimi cena zachęca do zakupu lub skorzystania z usługi. Dla firmy jest to wygodna forma reklamy, a dla klienta – sposób na oszczędności.